Další shader, který v poslední době dost často používám je shader, který udělá, aby textura vydávala světlo, je to taková náhrada za klasické světlo, co přidáváte v GTK Radiantu. Je to dobré například na neonové nápisy, nebo zářivkové trubice atd.
Tady je ten shader:
textures/složka_textur/svetlo
{
q3map_surfacelight 14000
surfaceparm nomarks
{
map $lightmap
rgbGen identity
}
{
map textures/složka_textur/svetlo.jpg
blendFunc GL_DST_COLOR GL_ZERO
rgbGen identity
}
{
map textures/složka_textur/svetlo.jpg
blendfunc GL_ONE GL_ONE
}
}
Jakou barvu textury použijete, takovou barvu světla to bude vydávat, ale barvu textury si musíte samozřejmě zvolit již na začátku protože osvětlení okolí toho objektu se vykompiluje přesně podle odstínu té textury, když pak dáte jinou barvu textury až do hotové mapy, bude vám sice zářit, ale okolí bude osvícené tou původní barvou.
Pro zářivkové trubice doporučuji udělat například v obyčejném windowsáckém malování nějakou lehce nažloutlou texturu.
Prostě aby nebyla čistě bílá, když ji uděláte s lehkým nádechem žluté, tak má ta zářivka reálnější vzhled.
Zde je obrázek jedné zářivky, kterou jsem narychlo udělal, jsou to dvě trubice s tím shaderem, které jsem dal pro lepší vzhled pod skleněný kryt. Moc to nevypadá, ale dělal jsem to jen narychlo, pro ukázku.(Namodralý odstín na stěně je od skyboxu.)Není to sice Tremulous, ale také hra postavená na Q3, takže shadery jsou stejné.